Історія Ford

“Якість означає робити щось правильно, навіть якщо за тобою ніхто не стежить”

Генрі Форд

Ford (Ford Motor Company, FoMoCo) – американська автомобілебудівна компанія, що випускає легкові автомобілі марок Ford, Lincoln, вантажівки, різноманітну сільськогосподарську техніку. Штаб-квартира знаходиться в місті Дірборн, штат Мічіган.

16 червня 1903 р. Генрі Форд заснував компанію Ford Motor Company, яка розмістилася в будівлі невеликої фабрики, яка раніше випускала карети. Активи компанії складалися з інструментів, верстатів, інструкцій, креслень, патентів, декількох моделей та 28 000 $ готівкою, наданими 12 інвесторами. Вже цього року розпочався експорт автомобілів до Великобританії.

23 липня 1903 р. FoMoCo продає свій перший автомобіль модель “А” за 850 доларів. У перший рік було продано 1708 автомобілів.

1904 р. Відкрилося відділення компанії в Канаді. На автомобілях, що випускаються фірмою, з’являється карданний привід та використовуються конічні шестерні. На зміну моделі “А” компанія випускає три нові моделі “B”, “С” та “F”.

1906 р. Генрі Форд придбав необхідну кількість акцій компанії, збільшивши свою частку до 58,5%, і став її президентом.

1907 р. У виробництві автомобільних шасі стали застосовувати леговану сталь. Цього ж року відбулося відкриття офісу компанії у Парижі.

1908 р. Застосування технології виливки циліндрів в єдиному блоці. З’являється серійна модель “Т” із лівим кермом. Форд називав її універсальною машиною. Вона стала символом недорогого та надійного транспортного засобу, який міг пройти там, де інші машини застрягли у дорожньому бруді. Модель “Т” виборола визнання мільйонів американців, які ласкаво називали її Ліззі. У перший рік виробництва цієї моделі було продано 10660 машин, що побило всі рекорди в автомобільній промисловості того часу.

1911 р. У Великобританії відкрито дочірню компанію Ford, і відкрито перший у континентальній Європі складальний завод.

1913 р.   Вперше у світі на автомобілебудівному підприємстві впроваджено конвеєрне складання. Наприкінці 1913 р. Ford Motor Company виробляла половину всіх автомобілів США. Щоб триматися попереду попиту, Форд запровадив на фабриці масове виробництво. Він справедливо вважав, що якщо кожен робітник залишатиметься на одному місці і виконуватиме одну певну операцію, то автомобіль буде зібрано швидше, а години людської праці скоротяться. Модель “Т” сходила з конвеєра кожні 10 секунд упродовж робочого дня!

1914 р. Генрі Форд здивував світ, оголосивши, що мінімальна зарплата на Ford Motor Company буде 5 доларів на день, що більш ніж у 2 рази перевищувало існуючий мінімальний оклад. Він відчував, що за існуючої можливості виробляти недорогі машини у великому обсязі, вони продаватимуться ще краще, якщо робітники зможуть їх купити.

10 грудня 1915 р. Ford випускає свій мільйонний автомобіль моделі “Т”.

1917 р. Відкрилися філії компанії в Ірландії та в Буенос Айресі. Компанія розпочала виробництво вантажівок Ford ТТ та тракторів Fordson.

1918 р.  Компанія Форда вела масове виробництво підводних човнів Igl, відомих “морських мисливців” часів Першої Світової війни. Побудовано виробничий комплекс повного циклу на річці Руж.

1919 р. Компанія повністю перейшла у власність Генрі Форда та його сина Едзеля, який змінив потім свого батька на посаді президента. Розпочала роботу філія компанії в іспанському місті Кадіс.

1921 р.  Форд випустив п’ятимільйонний автомобіль.

1922 р. Ford викупив Lincoln Motor Company за 8 мільйонів доларів.

1924 р.  Форд випустив десятимільйонний автомобіль.

1923-26 рр. Відкрилися філія фірми у Римі, Голландії, Мексиці, складальний завод компанії у Берліні.

1925 р. Був побудований перший із 196 літаків, які використовувалися першими американськими комерційними авіалініями.

1927-30 рр. Модель “Т” застаріла. Покращена, але в основному колишня протягом багатьох років, вона почала програвати більш стильним і потужним машинам, запропонованим конкурентами Форда. 31 травня заводи Форда по всій країні закрилися на шість місяців з метою переобладнання для виробництва нової моделі “А”, вдосконаленої з усіх аспектів. Вперше на автомобілях у стандартній комплектації було використано безпечне скло. У 1927 р. відкрився завод корпорації в Японії, в наступному – технічне відділення та сервісний центр компанії в Шанхаї, а ще через рік почалося збирання автомобілів компанії на заводі в Австрії. У 1929 р. розпочато випуск першого масового автомобіля з кузовом “універсал”, а також підписано угоду з СРСР про співпрацю у налагодженні масового випуску легкових та вантажних автомобілів.

1932 р. Початок масового виробництва V-подібних 8-циліндрових двигунів. Ford Motor Company стає першою компанією, якій вдалося випустити монолітний восьмициліндровий блок. Пройдуть ще багато років, поки конкуренти Ford зможуть запустити в масове виробництво надійні двигуни V8. Тим часом, автомобіль Ford та його надійний двигун стали фаворитами практичних американців. Цього ж року відкрився складальний завод у Кельні.

1938 р. Створення бренду Mercury.

1942-47 р.р. Виробництво цивільних машин різко зупинилося, тому що компанія направила всі свої зусилля на військові потреби. Гігантська програма військового часу, започаткована Едзелем Фордом, виробила 8 600 чотиримоторних бомбардувальників V-24 Liberator, 57 000 двигунів для літаків і більше чверті мільйона танків, протитанкових установок та ін. військового обладнання менш ніж за 3 роки. Едзель Форд помер у 1943 р., якраз у той час, коли його програма досягла максимальної ефективності. Старший онук Генрі Форда – Генрі Форд II – став президентом компанії 24 вересня 1945 р. Старий Форд спокійно жив зі своєю дружиною Кларою у своєму маєтку Феа Лейн у Дірборні, де й помер 7 квітня 1947 р. у віці 83 років.

1948-49 р.р. Нова модель Ford 1949, представлена ​​на виставці в Нью-Йорку в червні 1948 р., дала компанії поштовх до завоювання 2 місця на американській арені автовиробників. У 1949 році Ford Motor Company продає приблизно 807 000 автомобілів, збільшивши свій прибуток з 94 мільйонів (за попередній рік) до 177 мільйонів доларів і досягнувши найвищого обсягу продажів за період з 1929 року. Післявоєнна програма реорганізації Генрі Форда ІІ дозволила швидко відновити здоров’я компанії. Результатом стало будівництво 44 виробничих заводів, 18 складальних заводів, 32 складів запчастин, двох величезних випробувальних полігонів та 13 інженерно-дослідних лабораторій у США.

1950-63 рр. Відбувається використання підвісного конвеєра для складання двигунів, використовуються автоматичні преси і зварювальні лінії при виробництві кузовних деталей. На автомобілях компанії вперше з’являється сидіння з механічним регулюванням у 4-х напрямках. Пропонується встановлення як опція ременів безпеки. У 1956 році Ford Motor Company стала відкритим акціонерним товариством. На початку 60-х років у ряді автомобілів з’являється світловий люк у даху, а також радіоприймачі АМ/FM діапазонів.

1964 р.   Відбулася презентація моделі Mustang, яка привернула натовпи людей до виставкових залів по всій країні. Привабливий 4-місний Mustang 1965 став улюбленцем Америки. У перші 100 днів було продано 100 000 цих машин. Загальні продажі за рік склали 418 812 автомобілів, що принесло компанії 1 мільярд доларів прибутку.

1968-70 рр. Поява саморегулівних гальм з плаваючою скобою і перемикачів швидкостей, що монтуються на кермі. У 1968 році перша 1,6-літрова модель Escort Twin Cam розпочала свою спортивну кар’єру, успішно відкривши сезон і перемігши на кільцевому заїзді в Ірландії, Данському Тюльпані, Австрійських Альпах, Акрополі та в Ралі Шотландії протягом восьми тижнів. До кінця свого першого сезону Escort переміг у знаменитому Ралі 1000 озер у Фінляндії, що допомогло Форду зайняти міцні позиції у Світовому чемпіонаті з ралі нових автомобілів. Впровадження системи електронного керування швидкістю автомобіля. Моделі з конструкцією Twin Cam Escort продовжували перемагати по всьому світу у 1969 та 1970 роках.

1977 р. Випущено 100 000 000 автомобіль Ford.

1979 р. Компанія FoMoCo купує 25% акцій Mazda Motor Corporation.

1985-87 р.р. Після спаду початку 80-х років була чергова історія успіху. Неймовірні ціни на газ та зменшення обсягу продажів спонукали Ford Motor Company створити автомобіль, ефективний в економії палива та характерний з погляду дизайну. Він мав стати лідером світового класу в середньому та представницькому середньому сегменті ринку. Внаслідок цього з’явився Ford Taurus. Ця модель була названа Автомобілем 1986, а в 1987 р. він став бестселером в Америці. У цьому році відбулася купівля 75% акцій фірми Aston Martin-Lagonda.

1990 р. До складу корпорації увійшла фірма Jaguar, а через рік для випуску багатоцільового автомобіля Ford Galaxy створено спільне підприємство з німецькою корпорацією Volkswagen. Компанія відкрита для новацій та змін. Цікаво, що Ford Motor Company, піонер у запровадженні конвеєра, перша серед великих корпорацій і відмовилася від нього, оскільки сучасні робітники з більшою віддачею роблять роботу, в якій є елемент самостійної творчості.

1993 р. Вперше з’явилася модель Ford Mondeo, яка відразу ж встановила нові стандарти безпеки у своєму класі. Вже наступного року цей автомобіль був визнаний автомобілем року в Європі і став фаворитом серед покупців. Для 1994 року новим став також мікроавтобус Windstar. У цьому ж році відбулася купівля акцій компанії Aston Martin-Lagonda, що залишилися.

1996 р. З конвеєра компанії зійшов 250-мільйонний автомобіль. Почалася реалізація моделі Ka.

1998 р. Ford Motor Company стає 2-м у світі виробником легкових і вантажних автомобілів за сумарним показником.

1999 р.  Компанія FoMoCo купує підрозділ легкових автомобілів Volvo.

2000 р.  Міжнародне журі зі 126 автомобільних журналістів, підбивши підсумки безпрецедентного конкурсу “Car of the Century” (“Автомобіль століття”), обрало “Машиною всіх часів і народів” легендарний Ford Т. Tin Lizzie (“Жерстянка Ліззі”) , Складання якого було налагоджено на конвеєрі в масових масштабах. Новий метод дозволив розпочати великосерійне виготовлення машин, покращити їхню якість і різко знизити собівартість. Саме конвеєрне складання зробило автомобіль засобом пересування, доступним для всіх. І першою серед серійних машин стояла фордівська модель. Цього ж року компанія FoMoCo купує бренд Land Rover у BMW Group.

2001 р.  Компанія представляє принципово нову модель Ford Mondeo. Її поява вважатимуться революційним подією. Цей автомобіль, розроблений європейським відділенням Ford Motor Company, був створений на базі нових конструкторських технологій. Суть цієї технічної революції – у потужному програмному продукті, що отримав назву ЗЗР, який є комплексом систем комп’ютерного дизайну, автоматизованого проектування та великої інформаційної бази даних.

2003 р. Компанія святкує своє століття.

2006 р. FomoCo оголошує нову стратегію “Єдиний Ford”.

2007 р.  Презентовані Ford S-Max та Ford Galaxy.

2008 р. Початок виробництва Ford Kuga.

2010 р.  Побачив світло Ford Focus III – перша глобальна модель у рамках стратегії “Єдиний Форд”.

2012-15 р. Новий двигун 1.0L EcoBoost отримує премію “Міжнародний двигун”.

2014 р. Бренд Ford займає перше місце в рейтингу 50 Best Global Green Brands за версією агенції Interbrand. Ford Transit Connect – завойовує титул фургон року!

2015 р. Ford отримує нагороди “Найбільш інноваційний масовий бренд” та “Найбільш етична компанія світу”. Цього ж року презентовано відроджену модель Ford GT.

далі буде…

Джерела: відкриті джерела, в т.ч. wikipedia.org

Ukrainian