Історія Ford

«Якість - означає робити щось правильно, навіть якщо за тобою ніхто не стежить»

Генрі Форд

Ford (Ford Motor Company, FoMoCo) - американська автомобілебудівна компанія, що випускає легкові автомобілі марок Ford, Lincoln, вантажівки, різноманітну сільськогосподарську техніку. Штаб-квартира знаходиться в місті Дірборн, штат Мічиган.

16 червня 1903 р.   Генрі Форд заснував компанію Ford Motor Company, яка розмістилася в будівлі невеликої фабрики, раніше випускала карети. Активи компанії складалися з інструментів, верстатів, інструкцій, креслень, патентів, декількох моделей і 28 000 $ готівкою, наданими 12 інвесторами. Уже в цьому році почався експорт автомобілів до Великобританії.

23 липня 1903 р.   FoMoCo продає свій перший автомобіль модель «А» за 850 доларів. У перший рік було продано 1 708 автомобілів.

1904 р.   Відкрилося відділення компанії в Канаді. На автомобілях, що випускаються фірмою, з'являється карданний привід і використовуються конічні шестерні. На зміну моделі «А» компанія випускає три нових моделі «B», «С» і «F».

1906 р.   Генрі Форд придбав необхідну кількість акцій компанії, збільшуючи свою частку до 58,5%, і став її президентом.

1907 р.  У виробництві автомобільних шасі стали застосовувати леговану сталь. В цьому ж році відбулося відкриття офісу компанії в Парижі.

1908 р.   Застосування технології відливання циліндрів в єдиному блоці. З'являється серійна модель «Т» з лівим кермом. Форд називав її універсальної машиною. Вона стала символом недорогого і надійного транспортного засобу, який міг пройти там, де інші машини застрягали в дорожньому бруду. Модель «Т» завоювала визнання мільйонів американців, які ласкаво називали її Ліззі. У перший рік виробництва цієї моделі було продано 10 660 машин, що побило всі рекорди в автомобільній промисловості того часу.

1911 р.   У Великобританії відкрита дочірня компанія Ford, і відкритий перший в континентальній Європі складальний завод.

1913 р.   Вперше у світі на автомобілебудівному підприємстві впроваджена конвеєрна збірка. До кінця 1913 р. Ford Motor Company виробляла половину всіх автомобілів в США. Щоб триматися попереду попиту, Форд ввів на своїй фабриці масове виробництво. Він вважав, що якщо кожен робочий залишатиметься на одному місці і виконуватиме одну певну операцію, то автомобіль буде зібраний швидше, а години людської праці скоротяться. Модель «Т» сходила з конвеєра кожні 10 секунд протягом робочого дня!

1914 р.   Генрі Форд здивував світ, оголосивши, що мінімальна зарплата на Ford Motor Company буде 5 доларів в день, що більш ніж в 2 рази перевищувало існуючий мінімальний оклад. Він відчував, що при існуючій можливості виробляти недорогі машини у великому обсязі, вони будуть продаватися ще краще, якщо робочі зможуть їх купити.

10 грудня 1915 р.  Ford випускає свій мільйонний автомобіль моделі «Т».

1917 р.   Відкрилися філії компанії в Ірландії і в Буенос Айресі. Компанія почала виробництво вантажівок Ford ТТ і тракторів Fordson.

1918 р.   Компанія Форда впровадила масове виробництво підводних човнів Igl, відомих «морських мисливців» часів Першої Світової війни. Побудований виробничий комплекс повного циклу на річці Руж.

1919 р.   Компанія повністю перейшла у власність Генрі Форда і його сина Едзел, який змінив потім свого батька на посту президента. Розпочала роботу філія компанії в іспанському місті Кадіс.

1921 р.   Форд випустив п'ятимільйонний автомобіль.

1922 р.   Форд викупив Lincoln Motor Company за 8 мільйонів доларів.

1924 р.   Форд випустив десятимільйонний автомобіль.

1923-26 рр.   Відкрилися філіЇ фірми в Римі, в Голландії, в Мексиці, складальний завод компанії в Берліні.

1925 р.   Був побудований перший із 196 літаків, які використовувалися першими американськими комерційними авіалініями.

1927-30 рр.   Модель «Т» застаріла. Покращена, але в основному залишалася колишньою протягом багатьох років, вона почала програвати більш стильним і потужним машинам, запропонованим конкурентами Форда. 31 травня заводи Форда по всій країні закрилися на шість місяців з метою переобладнання для виробництва нової моделі «А», вдосконаленою з усіх аспектів. Вперше на автомобілях в стандартній комплектації було застосовано безпечне скло. У 1927 р відкрився завод корпорації в Японії, в наступному - технічне відділення і сервісний центр компанії в Шанхаї, а ще через рік почалася збірка автомобілів компанії на заводі в Австрії. У 1929 р розпочато випуск першого масового автомобіля з кузовом "універсал", а також підписано угоду з СРСР про співробітництво в налагодженні масового випуску легкових і вантажних автомобілів.

1932 р.   Початок масового виробництва V-образних 8-циліндрових двигунів. Ford Motor Company стає першою компанією, якій вдалося випустити монолітний восьмициліндровий блок. Пройде ще багато років, поки конкуренти Форда зможуть запустити в масове виробництво надійні двигуни V8. Тим часом, автомобіль Ford і його надійний двигун стали фаворитами практичних американців. В цьому ж році відкрився складальний завод в Кельні.

1938 р.   Створення бренду Mercury.

1942-47 рр.   Виробництво цивільних машин різко зупинилося, т. я. Компанія направила всі свої зусилля на військові потреби. Гігантська програма воєнного часу, розпочата Едзелем Фордом, справила 8 600 чотиримоторних бомбардувальників V-24 Liberator, 57 000 двигунів для літаків і більше чверті мільйона танків, протитанкових установок та ін. військового устаткування менш ніж за 3 роки. Едзел Форд помер в 1943 р, якраз в той час, коли його програма досягла максимальної ефективності. Старший онук Генрі Форда - Генрі Форд II - став президентом компанії 24 вересня 1945 р. Старик Форд спокійно жив зі своєю дружиною Кларою в своєму маєтку ФЕА Лейн в Дірборні, де і помер 7 квітня 1947р. у віці 83 років.

1948-49 рр.   Нова модель «Ford 1949», представлена ​​на виставці в Нью-Йорку в червні 1948р., Дала компанії поштовх до завоювання 2 місця на американській арені автовиробників. У 1949 р. Ford Motor Company продає приблизно 807 000 автомобілів, збільшивши свій прибуток з 94 мільйонів (за попередній рік) до 177 мільйонів доларів і досягнувши найвищого обсягу продажів за період з 1929 року. Післявоєнна програма реорганізації Генрі Форда II дозволила швидко відновити здоров'я компанії. Результатом стало будівництво 44 виробничих заводів, 18 складальних заводів, 32 складів запчастин, двох величезних випробувальних полігонів і 13 інженерно-дослідницьких лабораторій у США.

1950-63 рр.   Відбувається впровадження підвісного конвеєра для збирання двигунів, застосовуються автоматичні преси та зварювальні лінії при виробництві кузовних деталей. На автомобілях компанії вперше з'являється сидіння з механічним регулюванням в 4-х напрямках. Пропонується установка в якості опції ременів безпеки. У 1956 р. Ford Motor Company стала відкритим акціонерним товариством. На початку 60-х років в ряді автомобілів з'являється світловий люк в даху, а також радіоприймачі АМ / FM діапазонів.

1964 р.   Відбулася презентація моделі Mustang, яка привернула натовпу людей в виставкові зали по всій країні. Привабливий 4-місний Mustang 1965 року став улюбленцем Америки. У перші ж 100 днів було продано 100 000 цих машин. Загальні продажі за рік склали 418 812 автомобілів, що принесло компанії 1 мільярд доларів прибутку.

1968-70 рр.   Поява саморегулюючих гальм з плаваючою скобою, які монтуються на кермі перемикачів швидкостей. У 1968 році перша 1,6-літрова модель Escort Twin Cam розпочала свою спортивну кар'єру, успішно відкривши сезон і перемігши на кільцевому заїзді в Ірландії, Данському Тюльпані, Австрійських Альпах, Акрополі і в Ралі Шотландії протягом восьми тижнів. До кінця свого першого сезону Escort переміг у знаменитому Ралі 1000 озер у Фінляндії, що допомогло Форду зайняти міцні позиції в Світовому чемпіонаті з ралі нових автомобілів. Впровадження системи електронного управління швидкістю автомобіля. Моделі з конструкцією Twin Cam Escort продовжували перемагати по всьому світу в 1969 і 1970 роках.

1977 р.   Випущений 100 000 000 автомобіль Ford.

1979 р.   Компанія FoMoCo купує 25% акцій Mazda Motor Corporation.

1985-87 рр.   Після спаду початку 80-х років пішла чергова історія успіху. Нечувані ціни на газ і зменшення обсягу продажів спонукали Ford Motor Company створити автомобіль, ефективний в економії палива і відмітний з точки зору дизайну. Він повинен був стати лідером світового класу в середньому і представницькому середньому сегменті ринку. В результаті з'явився Ford Taurus. Ця модель була названа Автомобілем 1986 року, а в 1987 році він став бестселером в Америці. У цьому ж році відбулася покупка 75% акцій фірми Aston Martin-Lagonda.

1990 р.   До складу корпорації увійшла фірма Jaguar, а через рік для випуску багатоцільового автомобіля Ford Galaxy створено спільне підприємство з німецькою корпорацією Volkswagen. Компанія відкрита для новацій і змін. Цікаво, що Ford Motor Company, піонер у введенні конвеєра, перша серед великих корпорацій і відмовилася від нього, так як сучасні робочі з більшою віддачею роблять роботу, в якій є елемент самостійної творчості.

1993 р.   Вперше з'явилася модель Ford Mondeo, яка відразу ж встановила нові стандарти безпеки в своєму класі. Уже в наступному році цей автомобіль був визнаний Автомобілем року в Європі і став фаворитом серед покупців. Для 1994 р. новим став також мікроавтобус Windstar. У цьому ж році відбулася покупка акцій компанії Aston Martin-Lagonda.

1996 р.   З конвеєра компанії зійшов 250-мільйонний автомобіль. Почалася реалізація моделі Ka.

1998 р.Ford Motor Company стає 2-м у світі виробником легкових і вантажних автомобілів за сумарним показником.

1999 р.   Компанія FoMoCo купує підрозділ легкових автомобілів Volvo.

2000 р.   Міжнародне журі з 126 автомобільних журналістів, підвели підсумки безпрецедентного конкурсу «Car of the Century» ( «Автомобіль століття»), обрало «Машиною всіх часів і народів» легендарний Ford Т. Tin Lizzie ( «Жестянка Ліззі») став першим автомобілем, збірка якого була налагоджена на конвеєрі в масових масштабах. Новий метод дозволив почати великосерійне виготовлення машин, поліпшити їх якість і різко знизити собівартість. Саме конвеєрна збірка зробила автомобіль засобом пересування, доступним для всіх. І першою в ряду дійсно серійних машин стояла фордовська модель. В цьому ж році компанія FoMoCo купує бренд Land Rover у BMW Group.

2001 р.   Компанія представляє принципово нову модель Ford Mondeo. Її появу можна вважати революційною подією. Цей автомобіль, розроблений європейським відділенням Ford Motor Company, був створений на базі принципово нових конструкторських технологій. Суть цієї технічної революції - в потужному програмному продукті, що отримав назву СЗР, який є комплексом систем комп'ютерного дизайну, автоматизованого проектування і великої інформаційної бази даних.

2003 р.   Компанія святкує своє сторіччя.

2006 р.   FoMoCo оголошує нову стратегію «Єдиний Ford».

2007 р.   Презентовано Ford S-Max і Ford Galaxy.

2008 р.   Початок виробництва Ford Kuga.

2010 р.   Побачив світ Ford Focus III - перша глобальна модель в рамках стратегії «Єдиний Форд».

2012-15 рр.   Новий двигун 1.0L EcoBoost отримує премію «Міжнародний двигун».

2014 р.   Бренд Ford займає перше місце в рейтингу 50 Best Global Green Brands за версією агенції Interbrand. Ford Transit Connect - завойовує титул фургон року!

2015 р.   Ford отримує нагороди «Найбільш інноваційний масовий бренд» і «Найбільш етична компанія світу». В цьому ж році презентована відроджена модель Ford GT.

далі буде ...

Джерела: відкриті джерела, в т.ч. wikipedia.org

Ukrainian